Followers

Monday, 24 December 2012



kaDang-KadanG KitE tAk sedaR,
oRang yang KitE tAk peDuLikan,
SaYang giLE KaT KitE…
kaDang-KadanG KitE tAk sedaR,
KitE terLamPau SaYangKaT oRang tU,
seDangKan diE seLaLu sAKitKaN hAti KitE…
dAn KitE tAk peRnaH seDaR,
KitE BukanNye SEmpuRna,
unTuK meNDapaTkan oRang yang sanGat-sanGat SemPuRna daLam hidup KitE….
dAn KitE buKan sApe-sApe
unTuk BUAt oRang MenyAyAngi KitE,
maCam KitE saYang kAt diE…
sebaB KitE,
CUme mAnUsiE yang hanyE mampu
mEmbuat saTu mimPi
inDah yang suKar
menjaDi kenYataan….

Friday, 2 November 2012

fIkIrkanla...

Bila marah..dikata xprofessional.. Bila diam..dikata bodoh.. Bila melenting..dikata emo.. Bila lawan..dikata kebudak-budakan.. Bila balas..dikata tak baik.. Bila sabar..dikata over.. Bila beristigfar..memang TABIK SPRING!! Macam2 kata2 manusia..tapi yg terbaik..ingatlah ALLAH..kerana hanya DIA sentiasa bersama kita..

c!nta kErana ALLah

✿~ Jika dia mencintaimu kerana Allah, dia tidak akan mengajakmu BERCOUPLE..tetapi mula BERFIKIR DAN BERGERAK ke arah PERNIKAHAN..
✿~ Jika memang dia mencintaimu, maka dia akan melamarmu atau dia mencintaimu DALAM DIAM, tidak mengganggu KESUCIAN HATIMU..
✿~ Jika benar dia mencintaimu, dia tidak akan mengajak kamu ke arah hubungan yang SALAH, MENDEKATI MAKSIAT..

Barulah cinta kalian itu SEMPURNA, cinta KERANA ALLAH.. :')





Tuesday, 30 October 2012

DaRi Jiwa sEoRang HamBa



TUHAN,
lama diri ini mencari-MU,sehingga terpesong melakukan kesilapan,
siang kurasakan gelap,apatah lagi malam,

TUHAN,
terbit cahaya nun disana,
kembara aku menghampirinya..
spnjg perjalanan,byk kbenaran tentang-MU yg kutemui..

TUHAN,
aku kini bermuhasabah diri,
mencari seseorg yg mampu membantu mndekatkan diri pada-MU..
semoga ianya KAU hadirkan buat diriku
hamba-MU yg hina

Tuesday, 2 October 2012

ingin bercintα itu fitrαh, ingin dicintαi itu fitrαh.. jikα fitrαh itu dibαwα dengαn αlirαn yαng betul, iα muliα.. jikα diαlir dengαn αlirαn yαng sαlαh, iα hinα ."
Semalam adalah suatu kenangan hari ini adalah suatu kenyataan manakala esok adalah suatu penantian. Kenangan semalam hemdaklah kita simpan buat pedoman di hari depan dan kenyataan hari ini hendaklah kita tempuhi dengan tabah tetapi kita juga harus bersedia untuk menanti hari esok yang merupakan suatu penyeksaan
Tanda Orang Bijaksana Ialah Hatinya Selalu Berniat Suci;Lidahnya Selalu Basah Dengan Zikrullah; Matanya Menangis Kerana Penyesalan (Terhadap Dosa); Sabar Terhadap Perkara Yang Dihadapi Dan Mengutamakan Akhirat Berbanding Dunia.

Monday, 27 August 2012

jatuH c1nTa iTu f1TrAH


ingin bercintα itu fitrαh,

ingin dicintαi itu fitrαh..
jikα fitrαh itu dibαwα dengαn αlirαn yαng betul, iα muliα..
jikα diαlir dengαn αlirαn yαng sαlαh, iα hinα ."

Friday, 27 July 2012

❀ Hadiah terbaik : ❀
Kepada Kawan •••► Kesetiaan
Kepada Musuh •••► Kemaafan
Kepada Ketua •••► Khidmat
Kepada Yang Muda •••► Contoh Yang Terbaik
Kepada Yang Tua •••► Hargailah Mereka
Kepada Pasangan •••► Cinta & Ketaatan
Kepada Manusia •••► Kebebasan
To love someone is NOTHING,
To be loved by someone is SOMETHING,
To be loved by someone you loved is EXCITING,
But,...
To be loved by ALLAH is EVERYTHING… ♥
Angin selalunya membelai, jarang sekali menghempas, tetapi apabila dia mula menghempas pasti ada yang tidak akan faham lagi makna dibelai.

Sunday, 3 June 2012

"Bila hati berbunga iman,
jalan kehidupan bersuluh redhaNYA
Apabila Tahajud berkunjung Airmata ,
ku pohon langkah Pedoman
ku pohon bangkitkan JIWA yang terlena
agar terbuka HIDAYAH yang terhijab DOSA"




Friday, 1 June 2012

˜”*°•.”*°•.˜”*°•.˜”*°★★°*”˜.•°*”˜.•°*”˜.•°*”˜
Terkadang,bila ujian menimpa diri kita,
kita cepat mengeluh & mengalah,
Kita seolah2 menyalahkan takdir atas ujian yg menimpa..
tapi,sedarkan kita..
ujian itu hadir untuk menguatkan kita,
untuk meningkatkan keimanan kita,
untuk menguji ketabahan kita..
dan kerana kasihnya Allah pada kita..
Sekalipun jiwamu teruk terluka,
percayalah,Allah telah pun menitipkan penawar untukmu,
kerana dalam setiap derita,
pasti ada bahagia..
InsyaAllah..
˜”*°•.”*°•.˜”*°•.˜”*°★★°*”˜.•°*”˜.•°*”˜.•°*”˜





Wednesday, 30 May 2012

☑ Yang Singkat Itu WAKTU.
☑ Yang Menipu Itu DUNIA.
☑ Yang Dekat Itu KEMATIAN.
☑ Yang Besar Itu HAWA NAFSU.
☑ Yang Berat Itu AMANAH.
☑ Yang Mudah Itu BUAT DOSA.
☑ Yang Susah Itu SABAR.
☑ Yang Sering Lupa Itu BERSYUKUR.
☑ Yang Mendorong Ke Neraka Itu LIDAH.
☑ Yang Berharga Itu IMAN.
☑ Yang Ditunggu Allah Itu TAUBAT
~~ sEsekaLi kiTa pErlu DERITA utk mengenal erti BAHAGIA..
~~seSekaLi kiTa pErLu keCewa uTk kiTa keNaL erTi kejaYaAn..
~~sEsekaLi kiTa peRlu menangiS uTk kiTa sYukUri nkmAt yG diBEri
~~sEsekaLi kiTA perLu TERLUKA uTk kiTa kEnaL siApa diri kiTA di SisiNYA...
بسم الله الرحمن الرحيم
Marilah sama2 kita fikirkan dan berusaha lakukan... Sesungguhnya Allah S.W.T telah menyembunyikan enam perkara iaitu :

* Allah S.W.T telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat (yang lima waktu).
* Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari.

Friday, 25 May 2012

~ oraNg yaNg paLing baHagiA tiDak seLaLunya memiLiki haL2 yG teRbaek,,mEreKA hnya berusaHA menjadiKan yG terbaek dRpd setIap haL yG haDir dLm hidUpnya ~

Thursday, 17 May 2012

Aku hanya seorang gadis biasa yang masih mencari sahibah sejati dan sejiwa yang sanggup menempuh pelbagai halangan dunia.. Aku hanya seorang gadis biasa yang perlahan-lahan menyusuri jalanan berliku penuh dengan simpang-siur duniawi mencari-cari tiang untuk berpaut agar aku terus utuh berdiri atas landasan yg benar disisi-Nya..

Saturday, 5 May 2012

~,^lovely advise :)


POINTS ON HOW TO IMPROVE YOUR LIFE
Personality:
1. Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about.
2. Don't have negative thoughts of things you cannot control. Instead invest your energy in the positive present moment
3. Don't over do; keep your limits
4. Don't take yourself so seriously; no one else does
5. Don't waste your precious energy on gossip

6. Dream more while you are awake

7. Envy is a waste of time. You already have all you need..
8. Forget issues of the past. Don't remind your partner of his/her mistakes of the past. That will ruin your present happiness.
9. Life is too short to waste time hating anyone. Don't hate others.
10. Make peace with your past so it won't spoil the present
11. No one is in charge of your happiness except you
12. Realize that life is a school and you are here to learn.
Problems are simply part of the curriculum that appear and fade away like algebra class but the lessons you learn will last a lifetime.
13. Smile and laugh more
14. You don't have to win every argument. Agree to disagree.
Community:
15. Call your family often
16. Each day give something good to others
17. Forgive everyone for everything
18. Spend time with people over the age of 70 & under the age of 6
19. Try to make at least three people smile each day
20. What other people think of you is none of your business
21. Your job will not take care of you when you are sick. Your family and friends will. Stay in touch.


Life:
22. Put GOD first in anything and everything that you think, say and do.
23. GOD heals everything
24. Do the right things
25. However good or bad a situation is, it will change
26. No matter how you feel, get up, dress up and show up
27. The best is yet to come
28. Get rid of anything that isn't useful, beautiful or joyful
29. When you awake alive in the morning, thank GOD for it
30. If you know GOD you will always be happy. So, be happy.


While you practice all of the above, share this knowledge with the people you love, people you school with,
people you play with, people you work with and people you live with.
Not only will it enrich YOUR life, but also that of those around you.

Monday, 30 April 2012

^,^

Setiap perkara ada sebabnya.. ♥
Setiap persoalan ada jawapannya.. ♥
Setiap perlakuan ada ganjarannya.. ♥
Setiap kesulitan ada kemudahannya..♥
Setiap kesenangan ada rahmatnya.. ♥
Setiap kehidupan ada ujian dan dugaannya.. ♥

Setiap takdir ada hikmah di sebalik ketetapanNya.. ♥

Sabarlah dalam bersabar....=) ♥♥

Thursday, 26 April 2012

Cinta dan kasih sayang manusia hanyalah setitis jika dibandingkan dengan selautan cinta dan kasih sayang Allah...Sekiranya engkau kehilangan yang setitis itu,ia tidak akan menjejaskan kehidupanmu selagi yang selautan itu masih engkau miliki...♥♥♥

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

♥ UNTUKMU HAWA ♥



Apabila kamu berkawan dengan lelaki, ingatlah ada DUA pilihan terbentang di hadapanmu..
PERTAMA, kamu jadi seperti KELAPA, mudah diperoleh, diparut, diperah, diambil santannya, lepas itu hampasnya dibuang..
KEDUA, kamu menjadi sebutir MUTIARA, berada di dasar lautan, tersimpan rapi, dilindungi kulit, bukan senang nak lihat, apa lagi mendapatkannya, hanya orang yang bertuah dapat memperolehinya..^,^

 

 

 

Thursday, 12 April 2012

mutiara kata

"Kegagalan hari Ini beerti pendorong, namun kejayaan semalam bukan beerti kemegahan, oleh itu gantungkanlah cita-citamu setinggi-tinggi bintang di langit, dan rendahkanlah dirimu serendah-rendah rumput di bumi"

Friday, 6 April 2012

sahaBat


Sahabat yang baik adalah sahabat yang berani membetulkan kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tidak hanyut di dalam kesalahan dan dosa.

Sahabat sejati akan meluruskan jalan ketika kita kehilangan arah dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka, apalagi dalam duka.
Bersahabat dengan seorang yang jujur akan membuat seseorang itu senantiasa terpelihara kejujurannya.

Wednesday, 4 April 2012

rEnunGan:)

"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. 
Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi.
Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. 
Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. 
Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. 
Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. 
Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. 
Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. 
Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. 
Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga."

Friday, 30 March 2012

"Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya."

Thursday, 29 March 2012

Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat...

Saturday, 24 March 2012

H!dUp pEnUh pEngOrBaNan,
pEnGorBaNan pErlUkAn pErjUanGan,
pErJuanGan pErLukAn kEtaBaHan,
kEtAbAhAn pErluKan kEyaKinAn,
kEyAkiNan PuLa mEneNtukaN KeJAyAan,
kEjaYaAN pUlA MenEntUkaN KeBaHaGiaAN.....:)

Sunday, 18 March 2012

BertEmanlaH dGn oRg yG suKa memBela keBenaRan...
DialaH HiaSan dI kaLa kiTa seNang
Dan
pErisai Di waKtu kiTa suSaH...

Saturday, 17 March 2012

Akhirnya boleh jugak aq bukak blog nie....lama pnye lama la tunggu...line slowww...
sabar jew la...nop wat gane kan bknnya aq sorg yg guna...mgkn org len lbh memerlukn dari aq haha...pjuk aty nie..

Saturday, 10 March 2012

jIka seSuatu iTu miLik kiTa
sEsuLit aPa pUn jaLannYa
aPa pUn rInTanGannYa..
 paSti aKan jaDi miLik kiTA...
keRna mEmanG uNtuK kItA...
TaPi...
Jika sEsuaTu iTu BuKan miLik kItA...
WaLaupUn mUdaH JaLanNya
waLaUpuN bErsUsAh pAyaH
kIta iNgin mEnDaPatkAnNYA...
TiDaK aKan pErnaH jaDi miLik kiTa
kErnA mEmAnG bUkAn uNtuk kiTa....

Tuesday, 6 March 2012